Dzięki ogólnej dostępności, internet stał się ośrodkiem naszej aktywności. W internecie poszukujemy informacji, za jego pośrednictwem utrzymujemy kontakty ze znajomymi lub poszukujemy nowych. Internet to także świetne miejsce dla biznesu. Przede wszystkim sprzedaż przeniosła się na tę właśnie płaszczyznę. Niektóre firmy opierają swoją działalność całkowicie na internecie. Ale również tradycyjne sklepy inwestują w witryny internetowe, gdzie prezentują swoją markę i produkty, chcąc zwiększyć ich widoczność i dotrzeć do nowych klientów. To właśnie przez witrynę internetową, a nie tę tradycyjną sklepową zajrzy do Twojego sklepu więcej zainteresowanych. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, na pewno interesuje Cię, jak zachwycić potencjalnych odbiorców tak, by kupowali Twój towar.
W tradycyjnym sklepie klient ma możliwość bezpośredniego doświadczenia produktu, obejrzenia go na własne oczy, dotknięcia, sprawdzenia, przymiarki. To pozwala mu ocenić jakość artykułu i podjąć decyzję o kupnie. Jeśli przenosimy sprzedaż do świata wirtualnego, automatycznie znika możliwość namacalnej weryfikacji produktu. Musimy więc w jakiś sposób zrekompensować te braki klientowi.
Pokaż swój najlepszy profil
Oczywiście przedstawiamy produkt. Dodajemy na stronie internetowej jego opis, działanie, składniki, czyli wszelkie informacje, którymi klient może być zainteresowany. Internet pozwala nam na dorzucenie opinii innych klientów, tego narzędzia reklamy nie mamy do dyspozycji w tradycyjnym sklepie, a ma ono duże znaczenie. Przede wszystkim jednak musimy wzbudzić zainteresowanie klienta. Nic nie zrobi tego skuteczniej niż zdjęcie oferowanego artykułu. Jeśli więc zależy Ci na wysokiej sprzedaży w Twoim e-sklepie, powinieneś postarać się o bardzo dobre sfotografowanie Twojej oferty.
Profesjonalne zdjęcia produktów, czyli tzw. packshoty muszą spełniać kilka zasad. Po pierwsze, fotografowany produkt znajduje się w centrum ujęcia, zajmując niemal cały jego obszar. Wszystkie litery, podpisy powinny być widoczne oraz czytelne, a nazwa marki i logotyp producenta wyraźnie eksponowane w centrum zdjęcia. Poza tym, zdjęcia dla sklepu internetowego wymagają odpowiedniego światła, które musi być ustawione w bardzo precyzyjny sposób, tak aby ukazywało trzy wymiary fotografowanego przedmiotu. Kolory produktu powinny być oddane w naturalnych tonach. Ta praca wymaga precyzji, delikatnego, wrażliwego oka, sprawnej ręki, uwagi dla detali, intuicji, artyzmu, wprawy oraz doświadczenia.
Więcej niż zdjęcie
Fotograf robiący zdjęcia dla sklepu internetowego nie fotografuje produktu, ale uwiecznia obietnicę, jaką ten produkt składa klientowi. Ta obietnica działa na wielu płaszczyznach, przemawia do różnych gustów i wymagań. Fotograf może więc zaproponować kilka różnych ujęć, aby nasycić pragnienie konsumenta, rozbudzić jego wyobraźnię, by pojawiła się zdecydowana, wyraźna myśl „chcę to mieć!”.
Dobre zdjęcia dla sklepu internetowego to nie tylko płaskie odwzorowanie oferowanego produktu. Te specyficzne fotografie mają za zadanie wyróżnić Twoją markę i Twój produkt, zachwycić klienta, puścić do niego oko, oczarować go. Wysoka jakość obrazów jest tutaj oczywistym wymogiem. Widząc tę jakość zdjęć, ich profesjonalizm oraz oryginalność, klient przenosi te pozytywne wrażenia na opinię o Twoim sklepie i całą Twoją ofertę.