Czy zdjęcia umieszczone na stronie sklepu internetowego mają realny wpływ na wielkość sprzedaży? Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Przecież to dzięki zdjęciom klienci mają w ogóle możliwość zapoznania się z produktami sprzedawanymi w sklepie internetowym. Dobre zdjęcia e commerce mogą jednak być o wiele ważniejsze dla sprzedawcy, niż mogłoby się wydawać.
Jak dobre zdjęcie wpływa na klienta?
Internet w dużej mierze kształtowany jest przez obraz. Przeglądając strony internetowe ważne jest to co widzimy, zwłaszcza to co szybko do nas trafia – zdjęcia, memy, obrazki. Współczesny internauta chce obejrzeć jak najwięcej rzeczy w krótkim czasie, jest wzrokowcem, którego wzrok uchwyci najbardziej atrakcyjne fragmenty strony.
W sklepie internetowym dla zaprezentowania sprzedawanej rzeczy istotne są dwa elementy – zdjęcie produktu oraz jego opis. Jednak to właśnie zdjęcie jest tym, co w pierwszym momencie przykuwa uwagę i co najsilniej trafia do wyobraźni odbiorcy. Zdjęcia biżuterii są tu świetnym przykładem. Jeżeli na zdjęciu biżuteria zostanie zaprezentowana w atrakcyjny sposób, będzie miało to niebagatelne znaczenie dla zachęcenia do kupna, gdyż to błysk złota lub srebra uchwycony aparatem fotograficznym będzie tym, co klient zapamięta i co skusi go do dokonania zakupu.
Dobre zdjęcie biżuterii, czyli jakie?
Zdjęcia pierścionków, łańcuszków, bransoletek i innej biżuterii muszą być przede wszystkim ładne i błyszczące. Biżuteria jest piękna, kiedy lśni i nie inaczej jest na zdjęciu. Istotne jest więc odpowiednie oświetlenie i wydobycie na fotografii światła odbijającego się w biżuterii. Ważne jest też pokazanie obiektu w odpowiednim przybliżeniu, aby uwidocznić jego detale, które są w tym przypadku najbardziej atrakcyjne. Klient powinien móc możliwość dokładnego przyjrzenia się kamieniom zdobiącym pierścionek, czy wyżłobieniem na bransolecie. Biżuteria zaprezentowana w atrakcyjny sposób szybciej znajdzie właściciela.
Robiąc dobre zdjęcia do sklepu i internetowego trzeba też pamiętać o tym, żeby pokazać pierścionek czy bransoletę z kilku różnych perspektyw, nie zaś tylko z jednej strony. Klient oglądający przedmiot w sklepie stacjonarnym lubi przyjrzeć mu się z wszystkich stron i nie inaczej jest w przypadku zakupów robionych przez internet.
Jak wybrać tło, żeby biżuteria dobrze się prezentowała na zdjęciu? Najlepiej, aby tło było jednolite i nie odwracało uwagi od produktu. Może być to więc jednolite, białe tło albo też fragment ładnego, aksamitnego materiału. Dobrze, gdy zdjęcia z danej kolekcji zaprezentowane będą w taki sam, spójny sposób.